VARBERG, den 1:a september, 2017. Idag tillträder Linda Björk som Inkubatorchef på Potential.vbg. Hon kommer senast från Sågeriet Tillväxtcentrum i Göteborg som bistår kvinnliga entreprenörer, och har dessförinnan en gedigen karriär inom Exportrådet (Business Sweden). I sin profession har Linda jobbat med både start-ups och storföretag, och såväl lokalt som internationellt. Hon tar över efter Jannike Åhlgren som har fullbordat sitt uppdrag att etablera verksamheten.

”Jag har längtat efter att börja på Potential.vbg”, säger Linda Björk. ”Redan under första verksamhetsåret har det bekräftats att Varberg har ett starkt underlag med entreprenörer som kan och kommer att bygga framgångsrika företag med en potential som sträcker sig bortom kommunens gränser.”

Potential.vbg bildades i början av 2016 med 20 miljoner kronor i kapital från Sparbanksstiftelsen Varberg, vilket försörjer verksamheten under dess inledande fem år. Potential.vbg främjar nyföretagande som skapar värde för Varbergs näringsliv. Detta gör man genom att stötta nytänkande entreprenörer och affärsidéer vilket är ett steg i att realisera kommunens vision om Varberg som ’Västkustens kreativa mittpunkt’. Potential.vbg driver en företagsinkubator som tillhandahåller kunskap och kontakter, och som har möjlighet att bidra med riskkapital.

”Vi är väldigt nöjda med rekryteringen av Linda”, säger Jon Lindén, styrelseordförande i Potential.vbg. ”Potential.vbg står inför nästa fas och Linda besitter en massa kunskap och erfarenhet som kommer att vidareutveckla verksamheten.”

För mer information, besök www.potentialvbg.se eller kontakta Linda Björk på linda@potentialvbg.se eller 0704-670 672.

Potential.vbg är en stiftelse som bildades 2016 med kapital från Sparbankstiftelsen Varberg. Potential.vbgs uppdrag är att stötta entreprenörskap som har värdepotential och som bidrar till Varbergs näringsliv samt visionen om Varberg som ”Västkustens kreativa mittpunkt”. Genom att tillhandahålla kunskap, kontakter och riskkapital bistår Potential.vbg entreprenörer under uppstarten av nya verksamheter. För mer information, se www.potentialvbg.se.

31/8 2018

Varbergs Draknäste